Sta In Je Kracht

Aandachttraining

Interessante artikelen, blogs en gewoon van alles wat inspireert, motiveert en relativeert.

Gepubliceerd door Aan 30 oktober 2015 in | Geen Reacties, wees de eerste.

Aandacht trainen. Ruimte in je hoofd. Efficiënter werken.

aandachttrainingMindfulness is aandacht hebben voor wat er nu is qua gedachten, handelingen en wat je hoort en ziet. Wanneer je in het moment aanwezig bent zit je in flow en lijken dingen als vanzelf te gaan. Je werkt efficiënt, je bent scherp en het levert je energie op in plaats van dat je op je tandvlees loopt.

Een bomvolle agenda en van vergadering naar vergadering, wie kent het niet? Tegen de tijd dat de stress van de ochtendspits is gezakt en je rustig zit te luisteren en aantekeningen maakt, komt de volgende afspraak alweer in je op. ‘De tijd tussen de afspraken is kort, dus red ik het wel om op tijd te komen? Of zal ik zo meteen wat eerder weggaan? Dan kan ik het wat rustiger aan doen.’ Herkenbaar? Dit zijn voorbeelden van passerende gedachten op zo’n moment.

En het lijkt alsof je een gedegen plan aan het bedenken bent hoe de dag door te komen zonder al te veel haast, maar je ziet één ding over het hoofd: je creëert op dat moment een nieuw probleem. De gedachten over de gedachten samen met de bijbehorende gevoelens van onrust, vormen de eerste tekenen van stress.ezig in het NU en dus minder gedachten over het verleden of de toekomst.

Het trainen van de aandacht levert het volgende op:

  • Een opgeruimde geest met ruimte voor zaken die ertoe doen
  • Vaker aanwezig in het NU en dus minder gedachten over het verleden of de toekomst
  • Zaken laten zijn zoals ze zijn door ze te accepteren

De training waarin concentratie- en meditatieoefeningen centraal staan wordt aangeboden in 5 dagdelen. Liever eerst een kennismaking? Neem contact op voor de mogelijkheden.

 

Deel dit artikel

Reactie

U e-mail adress wordt niet gepubliceerd.
Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*
*